01 02 03 Dear All, I've got some news: Rakintzovision 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Rakintzovision

34


Ντίαρ ολ,

Φέτος έχω χάσει τρεις (3) ολόκληρες συναυλίες στις οποίες είχα λυσσάξει να πάω. Για διαφορετική αιτία κάθε φορά. Μια η δουλειά, μια η αρρώστια, μια η Μέρκελ. Και τα τρία στοιχεία συνδέονται κάπως μεταξύ τους, αλλά δεν είναι της παρούσης αυτό το ζήτημα.  

Ενόψει της μίας και μοναδικής εμφάνισης του Μιχάλη Ρακιντζή ΑΝΠΛΑΓΚΝΤ στο Gagarin 205, τουτέστιν, με φουλ μπάντα, χωρίς laptop, hard style concepts, χορευτές επί σκηνής, λέιζερ, καπνούς, ράπερς και νεράιδες να κατέρχονται από το ταβάνι, έφτιαξα το τοπ - 30 μου με τα κομμάτια του.


Σε ορισμένα έχει γράψει μουσική και στίχους, σε άλλα μόνο ένα από τα δύο. 
Τα περισσότερα τα έχει τραγουδήσει ο ίδιος. 
Τα παρακάτω ντουέτα του είναι με τη Σοφία Αρβανίτη.
Ένα από το τοπ - 30 πήγε στη Γιουροβίζιον.
Τρία είπε ο Βασίλης ο Καρράς.
Ένα ο Στέλιος ο Διονυσίου. 
Ένα είπε η Ελένη η Δήμου κι ύστερα έγινε σύνθημα στο γήπεδο. Κράτησαν δηλαδή τη μελωδία κι έβαλαν από πάνω το "ΑΕΚάρα, σε όμορφες στιγμές", κ.λπ. 
(Κρίμα που δεν το προλάβαμε εμείς οι βάζελοι)

Ελπίζω να τ' ακούσουμε όλα στις 25 Απριλίου. Το ν. 1 από δυο φορές τουλάχιστον.  

Καουντάουν:

30. Αν είσαστε όλες σας σωστές
Από τον δίσκο του Βασίλη Καρρά "Μ' έχεις κάνει αλήτη", που κυκλοφόρησε το 1997
και προκάλεσε πρωτοφανές νταλκαδοτσουνάμι στο 1ο Γενικό Λύκειο Άνω Αλικαρνασσού.
Λέει μέσα ότι αν όλες οι γυναίκες ήταν σωστές, δε θα υπήρχαν άντρες μες στις φυλακές.
Φαντάζομαι ότι η επιστήμη της εγκληματολογίας έχει ερευνήσει το εν λόγω ζήτημα και
έχει αποφανθεί για τα αίτια της παραβατικής συμπεριφοράς του ανθρώπου ανά τους αιώνες.
Ο Μιχάλης μας όμως ξέρει καλύτερα.



29. Μπλέχτηκα
Λογικό να μην το θυμάται σχεδόν κανείς, είναι 22 χρονών τραγούδι, από δίσκο της Σοφίας Αρβανίτη, σε στίχους της ίδιας και μουσική του Μιχάλη.  Κι εγώ όταν το ξαναπέτυχα στο youtube τόσα χρόνια μετά, μπλέχτηκα η γυναίκα. 
 


28. Σ’ ένα βράδυ ό,τι ζήσουμε
Κυκλοφόρησε το 1997 στον ομώνυμο δίσκο και είναι από τα πιο πρόσφατα "κλασικά" κομμάτια του Μιχάλη. Η μελωδία θυμίζει λίγο το "Περασμένα, ξεχασμένα" (όχι της Γαρμπή, το άλλο) και παραπέμπει σε πάρτι δημοτικού τις εποχές που κυβερνούσε ακόμα ο επίτιμος. 
Φτύνω τον κόρφο μου, μετά την αναφορά στον γρουσούζη, και συνεχίζω.



27. Μπορεί
Να ξεκινήσουμε καταρχάς από το βίντεο κλιπ, στην αρχή του οποίου ο Μιχάλης 
και η παρέα του (κλώνοι των Def Leppard) βρίσκονται σε ένα μπιτς μπαρ και 
χτυπάνε ρυθμικά τα χέρια στη μπάρα, για να έρθουν τα σφηνάκια. 
Έρχονται τα σφηνάκια κι αρχίζουν οι παραισθήσεις. Αν δεν παρακολουθήσεις, δεν καταλαβαίνεις.
Το καλύτερο σημείο είναι εκεί που ο Μιχάλης εξομολογείται σε έναν καθολικό παπά ότι "Μπορεί να της έχω καταστρέψει τη ζωή" κι από πίσω παίζει ρούμπα, από αυτή που ο κόσμος μπερδεύει με το τσιφτετέλι και χορεύει άλλα των αλλονών και τα νεύρα μου μπορεί να γίνουν κρόσσια. Μπορεί, είπα.
  


26. Έτσι μ' αρέσει
Πάρα πολύ badass power metal του 1992, που χάνει λίγο στο τέλος του ρεφραίν, επειδή δεν καταλήγει σε ουρλιαχτό αλά Ozzy. Στο βίντεο κλιπ έχει το ίδιο κούρεμα με το Βλάσση Μπονάτσο.
Εντάξει, αντικειμενικά, αν το είχε πει ο Ozzy ή ο Dio, θα γινόταν παγκόσμια επιτυχία.
Αλλά μας έφαγε η εγχώρια αγορά.


25. Τυχερούλα
Ξέρουμε όλοι ότι ο Μιχάλης πιλοτάρει ελικόπτερο, έτσι;
Ωραία, σ' αυτό το βίντεο κλιπ πιλοτάρει like a boss και λέει ότι τη σκέφτεται 
"Σ' ένα στρατόπεδο, στου κόσμου την άκρη".
Τυχερούλα η δικιά σου, όχι μόνο επειδή τη σκέφτεται, αλλά κι επειδή δε χρειάζεται να πάει φαντάρος. Λίγο το ΄χεις;



24. Καρδούλα μου εγώ κι εσύ
Ακόμα ένα κομμάτι από τα "όψιμα κλασικά" του, χρονολογίας 1995. 
Ξεκινάει με ρέγγε κι εκκλησάκι (στο βίντεο κλιπ). Συνεχίζει με κλάψα (δικαιολογημένη) 
και παραινέσεις self - help, τύπου "καρδιά μου, γίνε πιο σκληρή". 
Είναι από αυτά που ακούς στα λάιβ και λες "το ξέρω αυτό, πρέπει να είναι πολύ παλιό", αλλά δεν είναι τόσο παλιό, είναι απλά "Μιχάλης".



23. Bon Voyage 
Πρόκειται περί ΕΠΟΥΣ, από το άλμπουμ "Δικαίωμα για μία συν μία" του σωτήριου έτους 1989. 
Ο Μιχάλης έχει μια σΚέση, που κάνει καριέρα και συνέχεια ταξιδεύει κι αυτός τη βγάζει στις αίθουσες αναμονής του (τότε) αεροδρομίου του Ελληνικού. Κάποια στιγμή γκώνει ο άνθρωπος, δε μπορεί άλλο, θα βρει άλλη λέει, γιατί αυτή που έχει "επειγόντως φεύγει για την Ταϊβάν", κι αυτός "μένει πίσω μόνος σα χαϊβάν".
Ταϊβάν - χαϊβάν. Ώρσε, Φοίβε, που νόμιζες ότι έκανες νεωτερισμούς.
Και για να ολοκληρώσω το παραλήρημα, ο Μιχάλης ήταν ΤΟΣΟ μπροστά, που στο ίδιο κομμάτι είχε φροντίσει το ακροτελεύτιο κουπλέ να είναι απόδοση του gist των ελληνικών στίχων στα εγγλέζικα.
#mono_esy
 


22. To δαχτυλίδι
Και το power συνεχίζεται, σε μπαλάντα αυτή τη φορά, με τους στίχους:
"Κάνε λίγο πώς μ' αγαπάς". Πάρτα στη μούρη, μωρή υποκρίτρια. 
Κράτα και το Tiffany's να το κάνεις μπλάστρι, για να δεις πόσο χουβαρντάς είμαι. 
Πάμε τώρα το ριφάκι, θέλω να ξεσκονίσω τα πάνω ράφια με το μαλλί. 


21. Νανά
H "Νανά" είναι του 1989 (κάνει και ρίμα). Δεν πάει ούτε ντίσκο, ούτε σινεμά. 
Δε μένει στην Εκάλη, ούτε στον Πειραιά. Γενικώς δεν ξέρουμε πολλά πράματα για τη Νανά, εκτός
από το ότι είναι πολύ καλή και έχει μάτια γαλανά και ότι κανείς δεν της δίνει σημασία. 
Εκτός από τον Μιχάλη, που έχει πιάσει το υπονοούμενο, ότι η γυναίκα έτσι πρέπει να είναι, σεμνή
και χαμηλοβλεπούσα κι όχι κανένα τσούρδελο.



20. Μωρό μου φάλτσο
Από τις πρώτες επιτυχίες του Μιχάλη. Δηλαδή όταν κυκλοφόρησε το ομώνυμο άλμπουμ, ήμουν τεσσάρων χρονών και η εθνική μπάσκετ έπαιρνε το πρώτο της ευρωπαϊκό.
Αν δηλαδή μιλούσαμε για τον Γιόχαν Στράους (τον 2ο), θα επρόκειτο για το αντίστοιχό του  
The Blue Danube. Αν, λέω, αν.


19. Είσαι σαν κουνέλι


Ο παιδικός εαυτός μου, με τα μπροστινά πεταχτά και ολόστραβα δόντια ευχαριστεί τον Μιχάλη από τούτο το βήμα, για το εν λόγω άσμα και την ένεση αυτοπεποίθησης μέχρι να έρθει η κατάλληλη ηλικία για τον ορθοδοντικό.

18. Περασμένα ξεχασμένα
To σαξόφωνο ήταν ένα από τα βασικά όργανα που χρησιμοποιούσε στις ενορχηστρώσεις του. Με ένα τέτοιο σόλο ξεκινάει το συγκεκριμένο κομμάτι από το άλμπουμ του 1991, "Να είσαι εκεί".
Το άλμπουμ αυτό μάς χάρισε πολλές επιτυχίες, όπως τον "Πουφ". 
Το "Περασμένα ξεχασμένα" δεν είναι τόσο γνωστό, αλλά είναι από τα πολύ χαρακτηριστικά του κομμάτια. Δεύτερες κάνει η Σοφία Αρβανίτη.   

17. Έτσι ξαφνικά


Κυκλοφόρησε το 1990, στο άλμπουμ "Απαγωγή". Λανθάνως τσιφτετελίζον, με πολύ περιγραφικούς στίχους. Αξίζει και μόνο για το σημείο "Και η ειρωνία είναι/ πως φοβόσουν μη με χάσεις". 
Για μένα, αξίζει και για τα σύνθια μετά το δεύτερο ρεφραίν.





16. S.A.G.A.P.O. 
Η συμμετοχή της Ελλάδας στο διαγωνισμό της Eurovision το 2002, που πραγματοποιήθηκε στην Εσθονία. Έλαβε την 17η θέση και απέδειξε ότι κανείς ευρωπαίος δεν είναι τόσο τσαχπίνης, ώστε να εκτιμήσει το κλείσιμο του ματιού του Μιχάλη στο κοντινό της κάμερας και να δώσει ένα ψηφαλάκι παραπάνω. J' accuse!


15. Να είσαι εκεί
Από το ομώνυμο (πλατινένιο) άλμπουμ του 1991. Ακόμα ένα κομμάτι με την προσωπική σφραγίδα του Μιχάλη, σε βαθμό που είναι αναγνωρίσιμο ακόμα κι όταν το ερμηνεύει άλλος. Αν και δεν πιστεύω ότι υπάρχει λόγος να το ερμηνεύσει κάποιος άλλος πέραν του Μιχάλη.
Κάτω τα κουλά σας από τα νιάτα μας, εννοώ.

14. Συμπτωματικά
Λοιπόν, όλοι ξέρουμε ότι ο Μιχάλης με τη Σοφία Αρβανίτη ήταν για αρκετά χρόνια ζευγάρι στο τραγούδι και στη ζωή (το αντίστοιχο του Κωστάλα για τους αθλητές του καλλιτεχνικού πατινάζ είναι: "ζευγάρι στον πάγο, ζευγάρι και στη ζωή".
Κάποια στιγμή οι δρόμοι τους χώρισαν. Το 2000 έκαναν αυτό το ντουέτο, που θυμίζει λίγο τις παλιές στιγμές τους και βασικά με συγκινεί διότι περιέχει τους στίχους
"Στο ραδιόφωνο είσαι εσύ, η ζεστή σου η φωνή/ 
τότε που έγραφες τους στίχους και εγώ τη μουσική".
Ανωτερότητα, όχι μαλακίες.

13. Τη διέγραψα
Ακόμα ένα τραγούδι του Μιχάλη που μπλέκει τη ρέγγε με το μπουζούκι κι όλα μαζί με τις ποπ επιρροές των late 80s. Από το άλμπουμ του 1994 με τίτλο "Ethnic", περιέχει τους στίχους:
"Τη διέγραψα, τη διέγραψα/ πήρα ανάποδες μια νύχτα και την ξέγραψα".
Δε χρειάστηκε κάτι άλλο για να μπει σχεδόν στη δεκάδα μου.  



12. Get away
Έχουμε 1993, ο Ian Gillan έρχεται στην Ελλάδα και ηχογραφεί 3 κομμάτια με τον Μιχάλη.
Ήταν μεγάλο πράμα τότε, ο τραγουδιστής των Deep Purple να συνεργαστεί με Έλληνα καλλιτέχνη και μάλιστα της pop. Οι πιο μεγάλοι σε ηλικία φίλοι μου λένε ότι δεν ήταν κάτι φοβερό, δεδομένου ότι ο Gillan ήταν της "αρπαχτής". Ωστόσο σε CD με τις συνεργασίες του, που κυκλοφόρησε πρόπερσι, συμπεριέλαβε τη συγκεκριμένη δουλειά με τον Μιχάλη.
Το συγκεκριμένο κομμάτι γίνεται χιτ. Προφανώς και τσιφτετελίζει στο ρεφραίν. 
Στο βίντεο κλιπ, όπου το μαλλί του Gillan - βαθύ κομοδινί - ανεμίζει καμαρωτό στον αιγαιοπελαγίτικο αέρα, πρωταγωνιστεί η Βάνα Μπάρμπα και κυνηγιέται μόνη της σε κάτι στενά ενός νησιού, άγνωστης μέχρι και σήμερα ταυτότητας.   
Λεπτομέρεια: η μουσική είναι του Μιχάλη και οι στίχοι του Γ. Γκικοδήμα. Αυτουνού από τους O.P.A.

11. Μ’ έχεις κάνει αλήτη
Το έγραψε ο Μιχάλης και το ερμήνευσε ο Βασιλομπίλαρος το 1997 (βλ. πιο πίσω και το ν. 30 της λίστας). Έγινε διάσημο για τους λάθος λόγους, τουτέστιν για τις τεράστιες αναπνοές του Καρρά κατά τη διάρκεια της ηχογράφησης. Καλά, ένας άνθρωπος δε βρέθηκε να κάνει σωστά τη δουλειά του σε κείνο το στούντιο;

10. Ποια με καταράστηκε
Εδώ που τα λέμε, ο Μιχάλης το 1997 δεν έγραψε δίσκο του Καρρά, ομηρικό έπος έγραψε.
Δηλαδή ποιος λαϊκός τραγουδιστής δε θα λύσσαγε να πει τραγούδι που ξεκινάει με τους στίχους:
"Τώρα χαμηλώστε τα φώτα και διπλοκλειδώστε την πόρτα/
θέλω λίγο μόνος να μείνω και τον εαυτό μου να κρίνω".
Προσωπικά, θα ήθελα να το ακούσω και από τον Αντύπα. Του πάει, θαρρώ, το πρώιμο ελληνικό ντάμπστεπ, στα χνάρια του "Δηλητηρίου" του Φοίβου. 

9. Πες του μάγκα
Το ξέρω, σας έχω ρημάξει με τραγούδια που έδωσε σε άλλους, αλλά τί να κάνω, όλο το πρώτο έτος έβγαλα με το συγκεκριμένο κομμάτι. 
Από το άλμπουμ "Δεν πα' να βρέχει" του Στέλιου Διονυσίου, του γιου Διονυσίου που κληρονόμησε (κάπως) τη φωνή του πατέρα του. Ο Μιχάλης έχει δώσει τα ρέστα του και στο ρεφραίν θέλεις ν' αναποδογυρίσεις τουλάχιστον την τραπεζαρία - προίκα από τη γιαγιά σου τη Θοδώρα.

8. Προκαλείς
Επανερχόμαστε στην κανονική ροή του προγράμματος. Από το προσωπικό άλμπουμ του Μιχάλη με τίτλο "Απαγωγή", έτος 1990, βίντεο κλιπ με Ελένη Μενεγάκη καστανή και Μιχάλη με κοστούμι λευκό. Το κυκλαδίτικο, του περζίλ εξπρές στη σκάφη, τρίψε - τρίψε μισή ώρα. 
Οι στίχοι: "Προκαλείς, σου το λέω, προκαλείς/ Κι από φίλο αν στριμωχτείς σε καμιά γωνιά, μην εκπλαγείς" έχουν χαλάσει παρέες και παρέες στο γυμνάσιο.



7. 14 Φλεβάρη 


Το άλμπουμ "Η πρώτη απειλή" του 1995 είχε μέσα αρκετά στοιχεία ηλεκτρονικής μουσικής, πέρα από τα πλήκτρα, που τα χρησιμοποιούσε και στους πρώτους δίσκους του.  
Παραδοσιακά στα λάιβ γίνεται ο κακός χαμός (σχεδόν ισάξιος του "Δικός σου για πάντα"), ειδικά στο σημείο:
"Όμως όλα τα 'χεις σβήσει κι έχεις πίσω σου αφήσει/
Λόγια, δάκρυα και πόνο κι ένα Μιχαλάκη μόνο."
Μιχαλάκη μου, δεν είσαι μόνος. Έχεις ΕΜΑΣ.

6. Κάνε μια ευχή


Αισθαντικός Μιχάλης από το άλμπουμ "Απαγωγή". Μπαλάντα που "σηκώνει" αναμμένο αναπτήρα, αγκαλιά με τον random διπλανό στο λάιβ και ουρλιαχτό στο ρεφραίν.
Ευτυχώς που υπάρχουν τα τέλη των καλοκαιριών και γράφει ο κόσμος τέτοια κομμάτια σπαραξικάρδια, για να μπορείς να ατενίσεις αξιοπρεπώς τη Νάξο, καθώς απομακρύνεσαι από αυτήν με το Μπλου Σταρ Χίος και κατεύθυνση το λιμάνι του Πειραιά.

5. Πεθαίνω στην ερημιά (The desert is in your heart)
Το ντουέτο της Σοφίας Αρβανίτη με τη Bonnie Tyler υλοποιήθηκε, μετά από ιδέα του Μιχάλη, διότι η Σοφία και η Bonnie ηχογραφούσαν στην ίδια εταιρία. Η Bonnie θα ερχόταν στην Ελλάδα για κάποιο λόγο κι έτσι της έγινε η πρόταση από την εταιρία.
Και αυτή η διεθνής επιτυχία (σας βλέπω που ξινίζετε τις μούρες σας) του Μιχάλη περιλαμβάνει ένα τσιφτετελίζον σημείο. Γενικά μιλώντας, αν ήσουν ποπ Έλληνας καλλιτέχνης και ήθελες να κλείσεις για ντουέτο μια διεθνή φίρμα στα 90s, έπρεπε να προσφέρεις κάτι με κουλέρ λοκάλ.
Δυστυχώς δε μπορώ να βρω το βίντεο κλιπ σε καλύτερη ποιότητα, έχει κάτι ερήμους, φωτιές, 
βεδουίνους, την Αρβανίτη αναμαλλιασμένη και διάφορα άλλα πράγματα που βλέπεις σα να έχεις πάθει καταρράκτη. Αν το έχει κρατήσει κανένας χριστιανός σε αξιοπρεπή ποιότητα, ας το ανεβάσει.

4. Ολόκληρο φεγγάρι
Από το άλμπουμ του 1992 "Έτσι μ' αρέσει", η αγαπημένη μου χορταστική μπαλάντα, διάρκειας 6 λεπτών, με τζαζ εισαγωγή και ποπ συνέχεια.
Πρέπει να είχα διαλύσει τα νεύρα κάθε συμμαθητή και συμμαθήτριας που έκανε πάρτι στο δημοτικό.
Μα, ήταν το καταλληλότερο ελληνικό κομμάτι για να χορέψεις "μπλουζ"! Τί φταίω εγώ, αν δεν το σκεφτόταν να το βάλουν από μόνοι τους να παίξει;

3. Δεν πιστεύω
Πρώτα το ερμήνευσε ο Μιχάλης στο άλμπουμ "Μωρό μου φάλτσο" το 1987. Ένα χρόνο μετά το συμπεριέλαβε η Ελένη Δήμου στον δίσκο της που δανείστηκε τον τίτλο του από το εν λόγω κομμάτι.
Ο Μιχάλης περνούσε την πρώτη φάση του έντονου πειραματισμού με την ηλεκτρονική μουσική. Έτσι έγραψε αυτό το έπος, με εμφανείς επιρροές από Pet Shop Boys και Depeche Mode. 
Μετά το έκανε σύνθημα η ΑΕΚ. 
Βρείτε μου έναν (1) άνθρωπο που να μην του αρέσει. Έστω οι στίχοι, ρε παιδί μου. 
Δε σας αρέσει; Δεν το πιστεύω. 

2. Εγώ και ο Πουφ
Καθώς πλησιάζουμε στο ν. 1, εμφανίζεται ο Πουφ, για τον οποίο τα λόγια είναι περιττά, οπότε περνάμε ευθύς αμέσως στο επόμενο:



1. Δικός σου για πάντα
Το δικό μου αγαπημένο, αυτό που έχω σε κάθε συσκευή που μπορεί να παίξει μουσική, ανάμεσα σε ο,τιδήποτε άλλο (ενδεικτικά: Beatles, Πίτσα Παπαδοπούλου, Belle & Sebastian, Iron Maiden) είναι το "Δικός σου για πάντα", από το άλμπουμ του 1991 "Να είσαι εκεί".
Μιχάλη, πάντα θα είμαι εκεί, και μόνο για να κωλοχτυπηθώ με το συγκεκριμένο κομμάτι.

Εξτρά μπόνους: Μη μου μιλάς για καλοκαίρια
Διευκρινίζω ότι το συγκεκριμένο κομμάτι είναι χωριστά από τα υπόλοιπα, διότι δε μπορώ να το εντάξω σε κανένα νούμερο της λίστας, ούτε να το βάλω μαζί με το ν. 1. 
Ίσως επειδή είναι το πιο δημοφιλές του συνολικά. Δηλαδή το ξέρει και η γιαγιά μου, από τα ραδιόφωνα της εποχής. Μπορεί κάποιος να μην ξέρει κανένα κομμάτι σε ερμηνεία του Μιχάλη, αλλά αυτό θα το έχει ακούσει σίγουρα.

Ραντεβού στις 26 Απριλίου, στο Gagarin 205. 
*κλείνει μάτι όπως στο S.A.G.A.P.O.*
35 36 37 38